De algemene ledenvergadering (ALV) is het hoogste orgaan van de vereniging.
Het gehele proces werd tot start bouw begeleid door een ervaren procesbegeleider, Katja van der Valk van BuildingCommunity. Bestuur en procesbegeleider kwamen regelmatig bij elkaar. De ledenvergadering toetste en besliste over de voorstellen. We hanteren tot de dag van vandaag bij onze besluitvorming de consentmethode.
Tijdens het bouwproces was het bestuur belast met de sturende en uitvoerende taken. Een aantal uitvoerende taken waren overgeheveld naar werkgroepen. Bijvoorbeeld naar een financiële werkgroep, een tuincommissie , een werkgroep sociaal en een ontwerp- en bouwcommissie. Deze laatste onderhield het contact met architect, constructeur, een energieadviseur, installatiebedrijf en vooral het bouwbedrijf. Vanaf eind 2021 functioneerden 2 leden in een bouwteam waaraan alle professionals deelnemen. Vanaf start bouw was er een bouwtoezichthouder die het bouwteam organiseerde.
“Alleen ga je sneller, met een groep kom je verder!”
Deelnemers vergaderden gedurende de bouw twee-maandelijks in de ALV. Vanwege corona gebeurde dat in de eerste jaren vaak via zoom, later gelukkig ook weer live.
Bij het passeren bij de notaris in oktober 2022 is een Vereniging van Eigenaren opgericht waarbij de eigenaren naast hun eigen woning ook het gedeeld eigendom en recht op gebruik hebben van de gemeenschappelijke ruimten.
In de eerste helft van 2024 is een Huishoudelijk Reglement van de VVE opgesteld en in consent aangenomen. Het is een dynamisch document dat gedurende de komende jaren steeds, daar waar nodig zal worden aangevuld. Het VVE-bestuur gaat in de tweede helft 2024 steeds meer de taken van het bestuur van CPO Grijs & Groen overnemen waarna het CPO kan worden opgeheven.